Podczas warsztatów projektu „Żelazny Most”, uczniowie Liceum postanowili przekuć teorię w PRAWDZIWE żelazo Eksperymentalny wytop przebiegł w atmosferze gorącej (dosłownie i w przenośni), a dym niósł się wysoko niczym nasze ambicje
Pod okiem specjalistów odbył się wytop żelaza, który nie tylko przybliżył młodzieży realia pracy sprzed wieków, ale także połączył naukę z praktyką w wyjątkowy sposób …i udało się. Dokonując procesu redukcji chemicznej w piecu dymarskim uzyskaliśmy elementy żelaza, a sprawdzane pozostałości żużla pozytywnie reagowały na magnes
Proces dokumentowaliśmy w sposób naukowy, na karcie eksperymentu muzealnego.
Serdeczne podziękowania dla Muzeum Starożytnego Hutnictwa Mazowieckiego w Pruszkowie- Pani Krystyna, Pan Oskar Pani Iwona jesteście niezastąpieni- które jako patron merytoryczny wspiera nas żelazną wiedzą i stalową cierpliwością
Dzięki Wam wiemy, że starożytni hutnicy nie mieli łatwo – ale też, że mieli styl , a nasz projekt ma solidne fundamenty – niczym dobrze zbudowany piec hutniczy
Wielkie brawa i podziękowania dla wszystkich uczestników –ZOSIA, KASIA, JULIA, NATALIA, BLANKA, ALA, DOROTA, KASIA, MILA, WITEK, SZYMON JANEK– Wasze zaangażowanie, ciekawość i chęć odkrywania przeszłości są prawdziwym źródłem inspiracji!
A teraz podzielimy doświadczeniem z dzisiejszego wytopu na Warsztaty archeologiczne „Żelazne Korzenie”Muzeum Przyrody i Techniki w StarachowicachŻelazne Korzenie/ Iron Roots
#ŻelaznyMost#PodkowiańskieLiceum#WytopZPasją #HutnictwoZPrzytupem#Archeometalurgia#DziękiMuzeum








FILMY
CO DZIEJE SIĘ W PIECU DYMARSKIM? FILM( WĘGIEL DRZEWNY- RUDA ŻELAZA- POWIETRZE
ŹRÓDŁO Archeo
Archeo