Czy babki z pisaku mogą mieć wartość dydaktyczną?
Uczniowie rozszerzający geografię udowodnili dzisiaj, że tak. Uczestnicząc w warsztatach Geozagrożenia – wyzwania miasta w dolinie rzecznej na przykładzie Warszawy, poznali wiele interesujących faktów dotyczących zagrożenia powodziami i ruchami masowymi Mieli okazję przetestować wpływ czynników takich jak woda, drgania skorupy ziemskiej oraz obciążenia zabudową na powstawanie osuwisk, obrywów i spływu powierzchniowego. Mogli przeanalizować zagrożenie powodziowe wzdłuż warszawskiego odcinka Wisły
. Zobaczyć elementy infrastruktury przeciwpowodziowej w postaci wałów.
Zastanawiali się również nad bezpieczeństwem zabudowy na obszarze tarasy zalewowej i nadzalewowej. I zupełnie nie przeszkadzało im to, że padało i wiało, bo przecież nie ma złej pogody jest tylko źle przygotowany geograf
#GeografiaWTerenie#Wisła#NaukaPrzezDoświadczenie



